loading...
پرشین پروژه | دانلود مقالات ، پروژه ها ، پایان نامه ها ، طرح های کار آفرینی ، طرح های توجیهی ، جزوات درسی ، سوالات امتحانی
آخرین ارسال های انجمن
فرید بازدید : 953 جمعه 20 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بشر از بدو خلقت با  « کیفیت » سرو کار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سکونت خود و در تشخیص مناسب بودن اسلحه و وسیله دفاعی خود، به نوعی ازآن استفاده کرده است. وقتی از واژه کیفیت استفاده می شود معمولاً محصول یا خدمتی را در نظر می گیریم که یا انتظارات ما را برآورده می سازد یا از آنها پیش می افتد . این انتظارات بر مبنای استفاده مورد نظر و قیمت فروش آن محصول می باشند . وقتی یک محصول از انتظارات ما پیش می افتد ، کیفیت آن را مورد توجه قرار می دھیم . انتظارات مشتریان در مورد خدمات نیز متفاوت است مثلاً افراد در مورد کیفیت کفش ورزشی ممکن است نظرات متفاوتی را ارائه دھند. کیفیت عبارت است از مجموعه خصوصیات و ویژگیهای یک محصول یا خدمت که در برگیرنده توانایی آن در برآوردن نیازھای تلویحی و معین باشد نیازھای معین توسط قرارداد مشخص شده و محدودیت نامیده می شوند ولی نیازھای تلویحی تابعی از بازار ھستند این نیازھا باید شناخته و تعریف شده آنها را شاخص می نامیم و شامل موارد ایمنی ، قابلیت اطمینان ، قابلیت دسترسی ، تعمیرپذیری ، قابلیت استفاده ، قیمت و محیط می باشند .

فهرست : 
مفهوم کیفیت
خواستگاه کیفیت
پیشینه و تاریخچه مدیریت کیفیت جامع و سیر تحول آن
  (TQM) مفهوم مدیریت کیفیت جامع
مفهوم فلسفه مدیریت کیفیت جامع از نگاه صاحبنظران
ارتباط کیفیت و مدیریت ھزینه استراتژیک
مدیریت کیفیت جامع چیست
اصول مدیریت کیفیت جامع (فراگیر)
تأکید بر رضایت مشتری
مفهوم مشتری
تلاش در جهت بهبود مستمر
کایزن و مدیریت
مفهوم کایزن
چند مثال از کایزن
ضرورت درگیرشدن کامل نیروی کار
  ( PDCA ) چرخه دمینگ
پشتیبانی و درگیر شدن فعال مدیریت ارشد
استفاده از معیارھای روشن و قابل اندازه گیری
شناسایی دست آوردھای کیفیت در زمان مقرر
آموزش مستمر مدیریت کیفیت جامع
  TQM دستور العمل اجرای
تشکیل ستاد و شورای کیفیت
اجرای برنامه ھای آموزش کیفیت مدیران اجرایی
اجرای حسابرسی کیفیت
تجزیه و تحلیل انحرافات کیفیت
تدوین طرح ھای بهبود کیفیت استراتژِیک
اجرای برنامه ھای مبادله و آموزش کارکنان
تشکیل گروه کیفیت
ایجاد یک سیستم اندازه گیری و استقرار ھدف ھا
تجدید نظر در سیستم ھای پرداخت،ارزش یابی و شایسته سالاری
تجدید نظر در فروشندگان خارجی مواد و کالا به واحد تجاری
بررسی وتجدید نظر در مجموعه فرآیند
انواع معیارھای مطابقت با کیفیت
معیار مطابقت در یک دامنه
معیار مطابقت کیفیت قطعی
تایع ضایعات کیفیت تاگوچی
مقایسه معیار کیفیت در یک دامنه و معیار مطابقت کیفیت قطعی
تابع زیان کیفیت تاگوچی
زیان کل و زیان متوسط
به کارگیری تابع زیان برای تعیین دامنه کیفیت
ھزینه ھای کیفیت
ھزینه ھای مطابقت و عدم مطابقت با کیفیت
مدل کوه یخ
  BSC روش
گزارشگری ھزینه ھای کیفیت
مشکل یابی کیفیت
طوفان زدایی ذھنی
نمودار علت و معلول
مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای خدماتی
ارتباط کیفیت جامع و بهره وری
مدیریت کیفیت جامع و ھزینه یابی بر مبنای ھدف
سیستم تولید بهنگام و مدیریت کیفیت جامع
چالش مدیریت کیفیت جامع دربرابر حسابدار مدیریت
منابع

 

فرید بازدید : 573 چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

آربیتراژ در علم اقتصاد و مالیه به معنای بهره گرفتن از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود است. برای مثال فرض کنیم یک بانک آمریکایی یک شعبه درایران و یک شعبه در آمریکا داشته باشد، حال اگر انتقال پول بین دوکشور کاملا آزاد باشد این بانک میتواند از شعبه آمریکا که پول بیشتری درآن ذخیره شده مقداری را به شعبه ایران منتقل کند و در ایران به عنوان وام بفروش برساند، طبق فرایندهای عرضه و تقاضا بسادگی میتوان دریافت که به علت کاهش عرضه وام درمبدا یعنی آمریکا نرخ بهره وام بالا میرود و در ایران برعکس! یکی از ویژگی های آربیتراژ این است که میتواند به عنوان عاملی در برابر تحریم های اقتصادی عمل کند، دوم اینکه سود سرمایه گذاری در کشورهای مختلف جهان برابر میشود و فقط مزیت های نسبی طبیعی مانند عوامل جغرافیایی به علاوه احساسات ملی گرایانه تعیین کننده ترجیحات سرمایه گذاران خواهند بود. آربیتراژ در جاهای دیگری چون بورس نیز امکان پذیر است.

 

فرید بازدید : 628 سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

واحد کارآموزی در دانشگاه از واحدهای مهم و عملی است که باید توسط دانشجویان در آخرین ترم تحصیل گذرانده شود..مهم بودن این واحد از آنجا مشخص می شود که دانشجو برای اولین بار معلومات و محفوضات تئوری خود را بصورت عملی به کار میگیرد. بهره برداری بهینه از انرژی ، علی الخصوص انرژی الکتریکی با پیشرفت تمدن همراه بوده و از شاخص های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نیز در جوامع بشری مصرف انرژی می باشد . نیروی برق به عنوان یکی از انرژی های ثانویه نقش مهمی در زندگی ایفا می نماید زیرا که انرژی الکتریکی در زمان نیاز به راحتی قابل انتقال بوده و به آسانی به صورتهای دیگر انرژی قابل تبدیل می باشد و همچنین باعث آلودگی محیط زیست نشده و به صورت مستمر سهم بیشتری از مصرف نهایی انرژی را به خود اختصاص می دهد . با توجه به نقش ارزنده و سهم صنعت برق و برنامه ریزی و تصمیم گیری نهایی در جهت توسعه و بهبود این صنعت نقش اطلاع رسانی و اهمیت آمار هر چه بیشتر آشکار می گردد. از آنجایی که دانشجودر بکار گیری درسهای نظری در عمل با مشکلات فراوانی مواجه است به همین منظور دانشگاه یک واحد کار آموزی را برای دانشجویان در نظر گرفته تا معلومات خود را در یک سازمان رسمی بطور عملی به کار گیرند و از این بکار گیری معلومات، بتوانند زمانی که جذب بازار کار شدند استفاده بهینه نمایند.

سرفصل :
مقدمه و تشکر
کلیات
کدینگ
سرفصلها
مراکزصدورسند
انواع سند
مراحل صدور و ثبت اسناد
چاپ اسناد بااشکال مختلف
تراز آزمایشی
دفاتر در سطوح مختلف و ترکیبی
آنالیز حسابها
عملیات پایان دوره مالی
صورتهای مالی
گزارش کارآموزی
رسیدگی امور مربوط به تنخواهگردان و کارپردازان
انجام امور مربوط به چک
کمک به قسمت امور مالی دانشجویی
آموزش نرم افزار Solution
اموال
خرید اموال
تحویل اموال به جمعدار
جمعداری
عمرمفید و استهلاک اموال
روش محاسبه استهلاک
خروج  دارایی های اسقاطی ازانبار
محدودیت در خریدها
انبار ها
طریقه خروج دارایی از انبار
خزانه داری
تعریف بانکها،شعب وحسابهای جاری مختلف
تعریف صندوقهای مختلف این موسسه
دسته چکها
ثبت های حسابداری
صورت مغایرات بانکی
عوامل مغایرت بین مانده دفاتر و صورتحساب بانک
مراحل تهیه صورت مغایرت بانکی

 

فرید بازدید : 624 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 حرفه حسابداری و حسابرسی با یکی از حساس‌ترین موضوعات مرتبط با اشخاص جامعه یعنی مال و دارایی افراد در ارتباط است. حسابداران مانند پزشکان هستند که اعتماد شخص مقابل نقش اصلی را در شغل و حرفه آنان دارد. بی‌اعتمادی صاحبکار آفت سیستم‌های حسابداری و حرفه است. می‌دانیم که وجود حرفه‌ای بنام حسابداری و حسابرسی پیامد وجود فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و بدون آن شکل نخواهد گرفت. صاحبان کار محرکان چرخه اقتصادی محسوب می‌شوند؛ بنابراین کسب اعتماد آنان در استفاده از حرفه حسابرسی و حسابداری، وظیفه همه حسابداران و شاغلان در این حرفه است تا آینده حرفه حسابداری تضمین شود. بنابر این آینده حرفه منوط به داشتن ارزش‌های درستکاری، صداقت و تخصص است. در شرایطی که حرفه حسابداری هنوز نتوانسته است جایگاهی در جامعه ایران و به ویژه در نزد دولتمردان به دست آورد افزایش بی‌اعتمادی به حسابداران به هر دلیل و علت نقش مخربی در توسعه پایدار حرفه خواهد داشت.

 

فرید بازدید : 665 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مواد مصالح یکی از مهمترین عوامل هزینه است که بطور متوسط ۵۵ درصد بهای تمام شده کالای ساخته شده را تشکیل می دهد. به این جهت موفقیت موسسات صنعتی تا حدی صنعتی تا حدی منوط برداشتن سازمان مجهز برای تدارک و خرید و انبار کردن مواد و ایجاد دستگاه حسابداری کالا برای اعمال نظارت موثر روی مصرف مواد و موجودی جنسی خواهد بود. اجناس و موجودی های انبار باید تحت اختیار و ابواب جمعی یک انباردار مسئول باشد. کار انبارداری یک شغل مهم و پرمسئولیتی است چه غالبا مواد و مصالح و اجناس انبار بزرگترین رقم دارائی اکثر موسسات صنعتی و بازرگانی را تشکیل داده و مسئولیت صندوقدار بنگاه می باشد. موجودی های انبار باید در محل های محفوظ و دور از خطر به طرز منظم طوری نگهداری می شود که دسترسی به آنها در موقع لزوم به آسانی میسر باشد. اقلام وارده و صادره باید به سرعت تحویل و تحول شده و در صورت مخصوص ثبت گردد و اقلام راکد و زائد و ناباب انبار به روسای مسئول بنگاه گزارش شود. نوع و مقدار مواد و حداقل و حداکثر موجودی هر یک از اقلام که میزان آن توسط مدیران فنی تعیین می شود باید پیوسته مطمع نظر انباردار قرارگیرد. در کارخانجات و موسسات بزرگ غالبا انبارهای جداگانه برای مواد نیم سوخته – مواد کمکی-مواد ساخته شده- مواد خام و مواد مصرف شدنی وجود دارد و بعضی اوقات انبارهای فرعی برای موادی که مرتبا و به مقادیر زیاد مورد احتیاج می باشد تاسیس شده و زیر نظر کمک انباردارهائی که زیر نظر سرانباردار می باشند قرار می گیرد چه مسئولیت انبار داری را نمی توان به عهده اشخاص ناوارد به انبارداری مانند سرکارگر یا سرپرست کارگاه محول نمود.

فهرست مقاله :
انبار داری
تعریف
خط مشی
سایپا
شیوه ورود کالا به انبار نمایندگی های مجاز
بازار انبار
انتقال کالا بین انبارهای نمایندگی ها
طبقه بندی و شماره گذاری اجناس
کد میله ای (بار کد bar cde)
دفتر و کارت انبار
دفتر واردات
اطلاعات دفتر واردات انبار
تامین و تکمیل ذخیره انبار
خروج کالا از انبار

 

فرید بازدید : 672 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

در بسیاری از واحدهای تجاری، فروشهای نسیه به مشتریان ،منبع عمده درآمد فروش محسوب می شود، تا جایی که می توان گفت تقریبا کلیه کالاها و خدمات بطور نسیه به فروش می رسند. اجرای چنین سیاستی در بازار فروش موجب می شود که در ترازنامه موسسات بازرگانی مبالغ عمده ای تحت عنوان ((مطالبات)) که شامل ((حسابها و اسناد دریافتنی )) است، مشاهده گردد. بطور کلی حسابها و اسناد دریافتنی عبارت است از مطالبات واحد تجاری برحسب وجه نقد،کالا و یا خدمات. اصلاح ((حسابهای دریافتنی)) یا ((بدهکاران)) به معنای آن گروه ازمطالبات تجاری موسسه می باشد که مستند به اسناد تجاری نیستند. و یابه عبارت دیگر ایجاد این حساب معمولا ناشی از فروش کالا یا انجام خدمات به افراد و موسسات می باشد، که در مقابل آن سفته، برات و یا سند دیگری از آنان دریافت نشده است. بطوری که می دانید حسابهای دریافتنی در ترازنامه جز و داراییهای جاری طبقه بندی می شوند. در فروشهای نسیه علی رغم دقتی که در مورد اعتبار مشتریان به عمل می آید، باز هم ممکن است که برخی مطالبات به حیطه وصول در نیاید. بنابراین لازم است که در پایان هردوره مالی آن دسته ازحسابهای دریافتنی که لاوصول و یا مشکوک الوصول می باشند، شناسایی وثبتهای اصلاحی لازم انجام شود. در بیشتر واحدهای تجاری مطالبات به طور عمده از فروش کالا و خدمات طی عملیات عادی مستمر تجاری ایجاد می شود،که این گروه از دریافتنی ها،را ((مطالبات تجاری)) می نامند.علاوه بر این، مطالبات دیگری نیز ممکن است ایجاد شود که رابطه مستقیم با عملیات عادی واحد تجاری ندارد، که این گونه مطالبات را ((سایر مطالبات)) یا ((مطالبات متفرقه)) می نامند..

فهرست : 
مقدمه
انواع مطالبات
حسابهای دریافتنی
ارزشیابی حسابهای دریافتنی
روش های برآورد مطالبات
اسنادد ریافتنی
سایر هزینه ها
روش های ثبت مطالبات
روش های محاسبه مطالبات
استهلاک دارایی های ثابت
عوامل موثر در تعیین استهلاک
روش های محاسبه استهلاک دارایی های ثابت
نکات مهم مرتبط با حسابداری مطالبات

 

فرید بازدید : 713 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یک سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متکی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاکم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یکی از زمینه های ضروری پژوهشی است که می تواند کاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان  ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را کارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امکانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و کار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – کشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانکاری واگذار می کنند.

فهرست مقاله  :
فصل اول
عملیات پیمانکاری :
-               اررکان اصلی عملیات پیمانکاری
-               انواع قرارداد های پیمانکاری
-               مراحا اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری
-               مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح
-               ارجاع کار به پیمانکار
-               انعقاد قرار داد با پیمانکار
-               اجرای کار ( شروع عملیات )
-               خاتمه کار
-               سازمان بر اساس وظایف ( سازمان کار کروی )
فصل دوم
حساب های شرکت پیمانکاری
دارائی های جاری
-               بانک و صندوق
-               تخواه گردان ها
-               حساب های دریافتنی
-               حساب ذخیرة مطالبات مشکوک الوصول
-               اسناد دریافتنی
-               پیش پرداخت ها
-               سپرده حسن انجام کار
درارئیهای ثابت :
-               دارائیهای ثابت مشهود
-               داراییهای ثابت نا مشهود
بدهی های جاری :
-               حسابهای پرداختنی
-               اسناد پرداختنی
-               پیش دریافت ها
بدهی های بلند مدت
-               سرمایه
-               در آمدها
-               هزینه ها
-               حساب پیمان
-               حساب کار گواهی شده
فصل سوم
روش های تداول حسابداری پیمانکاری
-               روش کار تکمیل شده
-               روش درصد پیشرفت کار
-               ذخیرة لازم برای زیان های قابل پیش بینی
-               دعاوی و تغیرات ناشی از قراردادهای پیمانکاری
-               تعیین سود پیمان تکمیل شده
-               انتقال سود و بستن حساب پیمان تکمیل شده
-               محاسبة سود پیمان نا تمام
-               نحوة محاسبه و پرداخت دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه
-               نحوه محاسبات استهلاک تموال ، ماشین آلات و تجهیزات .
فصل چهارم
مالیات پیمانکاری
-               مالیات مقطوع
-               مالیات بر در آمد پیمانکاری
-               در آمد مشمول مالیات پیمانکاری
-               مالیات موسسات پیمانکاری
-               شرکت های سهامی
-               نحوة نگهدای حساب های مالیاتی
-               پیش پرداخت مالیات
-               مالیات قطعی پیمان ها
-               ذخیرة مالیات بر در آمد
فصل پنجم
گزارش های مالی
-               ترازنامه
-               جدول بهای تمام شدة‌کار در جریان ساخت
-               گزارش های عملیاتی
-               گزارش پیشرفت کار
-               صورت حساب صودو زیان
-               تراز آزمایشی

 

تبلیغات

تعداد صفحات : 7

درباره ما
پرشین پروژه دات آی آر ، همانطور که از اسم سایت مشخص است سایت پرشین پروژه یک سایت تحقیقاتی در زمینه مختلف است که موضوعات مختلفی را از سرتاسر اینترنت را در سایت خود جمع آوری کرده است که هدف از این کار فراهم ساختن محیطی ساده و راحت برای دسترسی ، محققان ، دانشجویان ، دانش آموزان و دیگران کاربران اینترنتی به مطلب دلخواهشان می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 409
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 82
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 329
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 847
  • بازدید ماه : 5,094
  • بازدید سال : 179,107
  • بازدید کلی : 1,069,540
  • تبلیغات
    تبلیغات
    تبلیغات متنی
    تبلیغات شما در اینجا
    ماهیانه 1 هزار تومان
    تبلیغات شما در اینجا
    ماهیانه 1 هزار تومان
    تبلیغات شما در اینجا
    ماهیانه 1 هزار تومان
    تبلیغات شما در اینجا
    ماهیانه 1 هزار تومان
    تبلیغات شما در اینجا
    ماهیانه 1 هزار تومان